mandag den 30. juni 2008

Netlydbog.dk

Hvorfor selv læse bøger når du kan få dem læst op?

Netlydbog.dk er et samarbejde mellem danske folkebiblioteker og giver pt. adgang til ca. 300 bøger.

Solrød Bibliotek tilbyder nu udlån af lydbøger over nettet, det er nemt og du har bogen i 30 dagen – så sletter den sig selv. Du kan vælge at lytte til bogen på din pc eller lægge den over på din mp3-afspiller. Dog skal den kunne afspille wma filer, du kan se en liste over hvilke afspillere der helt sikkert kan her.

Jeg er rigtig glad for muligheden for at lytte en bog når jeg sidder i toget. Jeg kan dog af en eller anden grund ikke lægge bøgerne over på min afspiller, når jeg gør sådan som de forklarer det på siden, men er nødt til at højreklikke på linket til hvert enkelt afsnit og så klikke på "gem destination som", men så virker det også.

Prøv også at kigge på deres linkside, hvor de bl.a. henviser til sider med gratis lydbøger til download og til en side med lydbøger til mobilen.

Ingen kommentarer: